miekeenjan.reismee.nl

Esteli, Nicaragua t/m 15 februari

Esteli, Nicaragua

Yoehoe, de antibiotica heeft zijn werk gedaan, en we kunnen weer verder!!

Maandagochtend (de elfde) de bus genomen naar San Salvador, met het idee om daar een dagje te blijven, maar de waarschuwingen over 'hier kun je 's avonds wel of niet komen'' deden ons al snel besluiten om de volgende ochtend weer door te reizen. Van San Salvador, normaal gesproken met bestemming Managua, Nicaragua, maar omdat dit ook zo'n stad met gebruiksaanwijzingen is zijn wij uitgestapt in Esteli, Nicaragua. Dit bleek helemaal geen verkeerde keus. Esteli is een wat grotere stad met een sterk Sandinisto verleden en een zeer prettige plaats om te vertoeven. Toevallig en gelukkig in een hotel terecht gekomen met veel lokale gasten in plaats van een hostel met alleen maar blanken. Een hele prettige plaats dus, waar veel uitstapjes te doen zijn maar dan georganiseerd door non profit organisaties ten behoeve van lokale families. Op dinsdag een sigarenfabriek bezocht (wat een stuk minder saai was dan het lijkt) en op woensdag een uitstapje naar Somoto Valley. Een Canyon, waar je wandelend en zwemmend doorheen kunt. Prachtig, en leuk met een lokale gids, die van de gelegenheid gebruik maakt om plekken te zoeken om vanaf 20 of meer meters hoog de rivier in te springen. Was een heerlijk dagje. Verder veel leuke mensen ontmoet en na een dagje chillen (vinden wij ook erg belangrijk) doorgereisd naar Granada, Nicaragua. Ook een juweeltje maar wel veel meer toerisme.

Verder geen verhalen maar foto's. Wij hoorden reeds eerder dat onze verhalen niet zo boeien maar dat er vooral naar de foto's gekeken wordt. En dan ook nog selectief, die waar wij zelf opstaan worden meer bekeken dan ‘natuurplaatjes'. Deze keer dus meer foto's van ons.

Vele lieve groeten, Jan en Mieke